Thursday, July 13, 2017

המטבח האפור שלי

בסיום ההרצאה "החיים הצבעוניים שלנו" שהייתה לי אתמול, חילקתי כרטיסי ביקור עטופים בדף, בו כתבתי על משמעות הצבע שכל אחת בחרה. אחת המשתתפות, ססגונית במיוחד בלבושה, התחילה לנבור ולחפש ולא מצאה את מבוקשה.
"אין כאן את הצבע שלי, חייכה אלי בהתנצלות" .
"מה חסר?", שאלתי.
"לא יודעת איך אומרים את זה בעברית זה צבע חדש, באנגלית הוא נקרא GREIGE והוא שילוב בין אפור לבז'" הפתיעה אותי בתשובתה.
כשאני מדברת על צבעים בהרצאה שלי, אני מתייחסת לאלה שנמצאים על הספקטרום העשיר שבין האדום לסגול, כמובן שאני גם נותנת כבוד ראוי למי שמכיל את כולם - הלבן.
האפור לא נמצא שם, וכדי להכות על חטא החלטתי לפתוח את זה כאן.


בואו נדבר על האפור שמאז שהתברר שיש לו 50 גוונים, יש להודות, עלתה קרנו:
נתחיל מטרנד תמוה (טוב שהיה אורח לרגע), בו התחילו נשים צעירות לצבוע את השיער לאפור בטרם עת, על מנת להיות מיוחדות. מן פרדוקס שכזה, שהרי כשאנחנו מתייחסות למילה אפור/אפרורי, המשמעות היא ההפך ממיוחד.
אפור מסמל ניטרליות ושמרנות, ומאפשר לצבעים אחרים לבלוט כשהם לידו. הוא נחלץ לעזרנו כשאנחנו מתקשים לבחור בצבע לבגד מסוים, או לארונות המטבח (אהמממ… וידוי מביך).
את הצבעוניות האפרורית של המטבח שלי, אני "מקפיצה" בחתול ג'ינג'י, ונגיעות חתול שחור לבן.
לסיכום אני רוצה לציין לטובה (בלי שמות), כמה מחברותי הטובות שהחליטו לצאת תיגר נגד צביעת שיער. בטבעיות והכלה הן מקבלות את פלישת האפור לשיערן.

מקדישה באהבה את המילים והתמונה לאורלי אדירי ולפנינה כהן הצבעוניות מכולן.






הצילום המצורף צולם בגווני GREIGE, עם נגיעות באדום.

No comments:

Post a Comment